Påskhelgen i träning

Haft bra och varierad träning under påskhelgen, och det gör så mycket för energin och humöret att vara ledig några extra dagar! Plus på det så har det varit soligt väder ute, toppenhärligt!

På långfredagen höll jag i ett långpass i spinning. 90 minuter fullt ös med olika intervaller och det var superkul och bra energi bland deltagarna! Försökte ha på mig lite påskfärger också med hela min träningsoutfit från mpwrsportswear. Skönaste träningskläderna jag haft och de sitter på plats oavsett spinning, löpning, annan gruppträning eller styrketräning. Ett litet tips 😉

På lördagen tog jag nästa steg i min rehabupptrappning i löpningen. Sprang 4km och fick med mig mamma i min fart i 2 km vilket var kul! Kändes bra både under löpningen och efter! Så håller hoppet uppe! Fick även in ett bra styrkepass med mamma med fokus på rygg och mage.

Söndagen (påskdagen) blev det att testa på lite tennis igen, efter ett 14 månaders uppehåll! Min sjukgymnast tyckte jag skulle testa lite smått så det blev ca 20 min i lugnt tempo med pappa på filtbanorna i Skaras tennishall. VAD jag saknar tennisen! Det var riktigt kul att spela igen även om det bara var väldigt lätt känn på det. Kändes bra under tiden även om jag var väldigt rädd och försiktig och fick lite ondare efteråt men gick över inom ett dygn vilket sjukgymnasten då sagt är OK. Blev även ett lite kortare gympass på eftermiddagen med fokus på axlar och armar.

Idag måndag (annandag påsk) mötte jag upp härliga Maria vid simhallen och blev lite lugn simning blandat med lite teknik. Så mycket skönare och roligare att åka och simma på lediga dagar utan tider att passa och stressa sig igenom passen. På eftermiddagen testade jag för första gången min nya trainer! Lite komiskt att jag köpt en nu när vintersäsongen är slut och solen börjar kika fram. Fick i alla fall testa ett pass nu innan utecyklingen!

Jag började med 10 min uppvärmning och sedan intervaller med lite ökning för att känna på det och med målet att vänja rumpan vid min cykel igen 😉 Blev 5 minuters intervaller med 1 min vila x10 och sedan 20 min nervarv.

Så sammanfattningsvis, varierad och rolig träning under påskhelgen!

Styrkekramar från Sofia

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s