Poddar till träningspasset

Jag vet att alla är olika men jag brukar föredra att träna till en podd i lurarna istället för musik. Jag har dock oftast olika favoritpoddar beroende på aktivitet. Vilket kanske mest är mentalt, men känns inte riktigt lika bra i träningen om jag mixar till det.

Dock är mesta delen av min träning lågintensiv. Om jag skulle köra intervaller föredrar jag faktiskt musik med bra tempo! Detta gäller tex mina spinningpass såklart vilket jag håller i varje vecka. Men utöver dem kör jag sällan intervaller eller speciell hög intensitet.

Här kommer i varje fall mina 3 favoritpoddar generellt (om jag bara spontant skulle lyssna på en podd) och även anpassat till aktivitet:

Generellt:
1. Framgångspodden
2. Coltings nakna sanning
3. Maratonpodden

Löpning:
1. Maratonpodden
2. Framgångspodden
3. Coltings nakna sanning

Styrketräning:
1. Träningspodden
2. Styrkebyrån
3. Styrkelabbet

Konditionsträning exkl. Löpning (crosstrainer/cykel):
1. Framgångspodden
2. Skäringer och Mannheimer
3. Josefin och Vanja

Promenad:
1. Coltings nakna sanning
2. Framgångspodden
3. Tyngre rubriker

Sedan har jag en hög med poddar jag fått tips om som har en del jättebra avsnitt men resten inte så intressanta för mig, eller poddar som jag inte hunnit lyssna så många avsnitt av så jag kan bedöma om de platsar på någon av listorna eller ej:

– Ett jädra liv
– The sweaty business
– Swimrunpodden
– Ewerlöf & Månström
– Tyngre rubriker
– Prestera mera
– Ortorexipodden
– Stilsnack
– Förhandlingspodden
– Simpodden

Tipsade även Sandra om att lyssna på podd när hon sprang. Tror hon valde maratonpodden tillslut och sa att hon tyckte det va riktigt bra & härligt att lyssna på podd undertiden också! Hon brukar annars springa utan att lyssna på något alls. Så våga testa 🙂

Jag är mycket öppen för tips. Vilka är era favoritpoddar? Både allmänt och att träna till?

IMG_20180412_172408_980.jpg

Bild från min 5km runda idag i vårsolen! Jag ska fortsätta med löprundor på ca 5km ett tag tills nästa besök hos sjukgymnasten och även fortsätta med samma rehab övningar för att se om min kropp/skadan vänjer sig vid den sträckan och belastning istället för att bli värre för varje gång. Så håller tummarna! 

Styrkekramar från Sofia

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s