En vecka på Palma, Mallorca!

Jag har världens bästa föräldrar som bjöd mig och Niklas på en veckas semester på Palma, Mallorca precis lagom till att vädret började bli höstigt hemma i Sverige.

Träningen under veckan varierade bra även om jag önskar att jag skulle fått in mer simning. Jag har inte simmat i saltvatten innan och det var en helt ny upplevelse! Det var även ganska vågigt så det blev endast några korta rundor på 200-500m simning då jag testade innan det blev för mycket kallsupar saltvatten…

Löpturerna var oerhört fina då det var en strandpromenad längst med hela stranden, sprang varannan dag på morgonen eller förmiddagen. Kändes även bra att få till löpningen på morgonen i soluppgången och innan hettan kom för vi hade runt 30 grader varje dag. Min skada har hållt sig i schack även fast all löpning under veckan var på väldigt hårt underlag, men som tur var väldigt platt.

Dag två så fick jag med mig min bättre hälft ut på en cykeltur. Han har endast cyklat EN GÅNG innan (30km) och jag frågade honom hur långt han kan tänka sig cykla. Han sa max 10mil och rutten slutade på 95km haha! Vi cyklade som i en 8a till staden Petra med korsning i Alquida och tillbaka via Sineu och Son Gual. Det var väldigt varmt och fick fick stanna väldigt många gånger för att kolla på kartan men när vi väl fick lite flow gick det toppen! Och extremt imponerad av Niklas som cyklade nästan 10 mil på sin andra cykeltur med glatt humör hela vägen! Jag var den som nästan ville ge upp i början när vi aldrig kom ut på rätt sträcka i början.

dav2n5ZiGlcho66N1R7F_hjsHqea-w2n_05LBhrNp1Y-128x128

Dag tre blev det att testa på SUP (Stand up Paddle) efter ett långpass på morgonen på 17km. Fick tyvärr löparmage under löpningen (hade planerat 18km egentligen) och blev lite tömd på energi efter det men att SUPa var kul! Kul att testa något nytt och att träna balansen lite, vilket jag behöver 😉

Dag fyra nog Niklas och jag cyklarna in till Palma och en bit förbi till en innepool. Så skönt att simma inomhus faktiskt och framförallt att slippa saltvattnet xD PAsset blev 500m insim med att träna att andas var tredje, 100m x15 lungt, 200m x2 paddlar, 100m avbad. Sedan åt vi lunch och gick runt lite i Palma innan vi cyklade tillbaka till hotellet för grillbuffé på kvällen.

Dag fem blev ett löppass på 13km i soluppgången. Riktigt härligt. Fick även till 500m öppetvatten även om jag har riktigt svårt för saltvattnet fortfarande. Känns som jag svalde halva havet!

Dag sex så hade jag faktiskt lyckats bestämma träff med en triathloncoach som jag funderar på att ta hjälp av. Han är svensk men bor på Mallorca. Himla tur att vi kunde lyckats tajma att träffas. Jag fick även lite simtips vilket jag ska försöka jobba på nu. Svårt med simningen, och just nu känns det mest som jag tänker på massa saker som knappt hjälper… Detta med coach är något jag funderar på och ska nu prata med några till och sedan bestämma mig vem jag ska gå med!

Sista dagen fick jag till ett härligt långpass löpning längstmed stranden in till Palma och tillbaka. Niklas sprang med 6km och vände och sedan körde jag resten av turen utan musik eller podd, faktiskt skönt. Njöt av soluppgången och värmen även om jag fick lite löparmage symptom i slutet. Avslutade med en stor frukost på buffén och lite tid vid stranden innan det var dags att checka ut och resa hemåt.

Har haft en helt fantastisk vecka med sol och 30 grader i stort sett hela tiden! Stort tack mamma och pappa som bjöd oss på denna resan! Nu tillbaka till vardagen och drar igång direkt med konferans med jobbet denna veckan i Tranås.20180828_091109