Veckans träningslista v.48

26/11- 2/12 2018

VECKANS BÄSTA PASS

Simningen söndag förmiddag då jag äntligen kände mig mer avslappnad i simtekniken och fick nog faktiskt mina snabbaste 100m (race pace) intervaller hittills!

VECKANS MEST UTMANANDE PASS

Även detta söndagens simpass som var tröskelintervaller. Såg inte fram emot passet innan, men som det ganska ofta blir då så blev det ett utav mina bättre simpass! Kanske också för jag hade helt ny sim-outfit med baddräkt, badmössa i silver och snygga simglasögon införskaffat hos Speedo.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS

Har kört de flest pass solo denna veckan så får säga Emma som jag simmade med i fredagsmorse. Blir alltid lite extra motiverad men också frustrerad när jag simmar med Emma för att hon swishar förbi mig om och om igen. Blir motiverad för jag vill också vara så snabb och lätt i vattnet och vet att det går att träna sig till! Men blir frustrerad eftersom jag nu lägger så mycket timmar på simningen varje vecka men framstegen är väldigt små och ser dem knappt…

VECKANS TRÄNINGSLÅT/PODD

Probono – avsnitt 7 med Lisa Nordén.

VECKANS MOTGÅNG

Är helt klart min muskelbristning i insida lår i Adduktor Magnus som jag nu haft i snart 4 veckor. Jag saknar löpningen enormt, men vill inte stressa något eftersom jag vet hur långt ett uppehåll kan bli! Men när jag inte riktig känner någon förbättring eller tillochmed att smärtan känns värre utan att jag ens testat att löpa blir det tufft mentalt. Men jag kämpar på, snart är jag tillbaka i löpningen!

VECKANS REFLEKTION

Hade en väldigt bra söndag förra veckan i Skövde hos coachen där vi körde ett teknikpass i simningen och fick liksom ordning på vissa grejer. Hade kanske lite för stora förhoppningar att det skulle sitta som sten sedan när jag simmade själv, det gjorde det inte alls. Så blev lite besviken när jag kände mig lika obekväm och var lika långsam som innan trots att jag tänkt på de saker han sa nu när jag simmat i veckan… Men jag fortsätter tänka på tekniken och hoppas att det ska släppa snart!

VECKANS ”HELL YEAH”

Blivit ambassadör för cykeltjejer.se under 2019, ska bli så himla kul!

EXTRA FOKUS FÖR KOMMANDE VECKA

Kommer fortsätta att ha fokus på att “hitta greppet” och få bättre flow i simningen samt rehab och mjukstart i löpning för min muskelbristning. Har ett 30 min löppass på onsdag som jag verkligen ser fram emot och HOPPAS inte gör muskelbristningen sämre!

Har ni förslag på andra rubriker ni vill ha med i träningslistan?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s