Thanyapura Health & Sports Hotel- min vecka

Hej från ett varmt Thailand!

Nu har jag och Erika varit här i drygt en vecka, första veckan på Thanyapura Health & Sports Hotel och iförrgår anlände vi till Karon Beach för vår andra vecka.

Tänkte jag skulle sammanfatta träningen som varit hittills litegrann.

Vecka 1 på Thanyapura är ju som gjort för träning och framförallt triathlon. Vädret är kvavt och varit soligt, runt 32 grader varje dag. Jag anlitade coach Irene från Trisutto för tre dagar där vi fick in 3 simpass i bassäng och 3 cykelpass. Väldigt glad att jag gjorde det, speciellt för cyklingen för att ha någon som visar guldställena för cyklingen! Sedan fick jag in ett cykelpass till i klunga som hotellet höll i, väldigt kul! Mer detaljerad läsning om min cykelupplevelse kan ni läsa HÄR på cykeltjejer.se.

20190112_115152.jpg

Sammanlagd under 6.5 dagar på Thanyapura fick jag in 3.5 löppass (ett var ett brickpass som avslutades med 5km löpning), 4 cykelpass och jag tror 8 simpass i 50m eller 25m bassäng, 1 styrkepass, och 1 yogapass.

Löpningen var väldigt tung de två första passen, sedan kändes brickpasset och sista långpasset på 15km som var i grupp som hotellet ordnade lite bättre.

img_20190111_095045_6293712161813648879028.jpgCyklingen var bara underbar, att få cykla ute igen! Som sagt mer detaljerat HÄR.

Simningen var också helt underbar att simma under blå himmel & sol i en 50m pool där jag nästan varje pass hade egen bana. Jag körde 3 pass själv, 3 pass med coachen Irene och 2 teknikpass som hotellet höll i. En bra blandning och kompetenta instruktörer.

I övrigt så är gymet väldigt bra och stort, det finns tennisbanor både under tak och utan, en hög med yoga och andra pass varje dag. Jag var även med på ett “triathlon transition” pass där vi tränade och fick tips på hur vi gör våra transitions snabbare, väldigt bra!

Folket som är här är allt från elitsimmare på läger, till skolbarn och motionärer som bor omkring till väldigt duktiga triathleter och de som vill börja och testa på triathlon. En salig härlig blandning med andra ord!

Vi hade all inclusive på hotellet vilket innebar att alla träningspass, poolerna, frukost, lunch och middag ingår. Supersmidigt. Maten var fräsch och bra variation! Mycket färsk frukt 🙂

Tänker att jag skriver mer om andra veckan på Karon Beach när veckan närmar sig sitt slut i ett nytt blogginlägg.

Har du några frågor om Thanyapura så är det bara att kommentera här eller skriva till mig på Facebook eller Instagram (@sofiahager).

Soliga kramar från Sofia

Leave a comment