Veckans träningslista v.7

11/2 -17/2 2019

VECKANS BÄSTA PASS

Måndagens cykelintervaller som bestod av 11 x 4min tröskel. Jag skulle egentligen kört varannan intervall lågkadens (runt 60) och varannan normal kadens (runt 90) men min skada klarade inte av den tunga växel som krävdes för lågkadens så körde efter tröskel watt och puls istället.

VECKAN TRÄNINGSKOMPIS

Min vän och kollega Lisa som drog med mig på ett snabbt och effektivt simpass på lunchen. 30 min enbart teknik. Satt fint.

VECKANS MEST UTMANANDE PASS

Vet inte om jag redan här hade något skit i kroppen för var oerhört omotiverad på torsdagens inför planerade cykelintervaller. Jag testade ändå att köra passet och skulle kört 10 x6min men jag gav upp efter 3 intervaller som inte höll måttet varken i watt eller att jag lyckades komma upp i puls. Besviken på mig själv klev jag av cykeln, tyckte jag var dålig, gick och bakade och satt sedan i soffan. Men kan vart så att kroppen hade något skit i sig för till helgen blev jag förkyld.

VECKANS TRÄNINGSLÅT/PODD

Framgångspodden avsnitt 244 med Magnus Wiberg tyckte jag var intressant och lättlyssnat.

VECKANS MOTGÅNG

Att jag känt en enorm svacka i motivationen. Jag har känt att min kropp inte varit helt i balans då jag haft problem med magen till och från vilket påverkar mig ganska mycket i vardagen. Allt blir liksom jobbigt när magen inte hänger med. Och när jag hade torsdagens intervaller som jag inte klarade av kändes motgången enorm. Men nya tag!

VECKANS REFLEKTION

Kroppen är smart. Känner jag att kroppen eller knoppen inte vill något eller känner för något så är det troligen något på G i kroppen och smart att lyssna. Mår jag inte bra så är det ofta smartare att ändra om träningen eller vila helt för att kunna komma tillbaka starkare när kroppen känns rätt igen. Detta är något i mitt tänkande jag blivit bättre på men fortfarande jobbar på. Ibland behöver vi vara snällare mot oss själva!

VECKANS ”HELL YEAH”

Äntligen har jag tagit tag i att försöka lära mig voltvändning. Jag fick med mig Jennifer i onsdags morse för att enbart fokusera på det. Så nu ska jag inte släppa det! Det gäller att öva öva öva och träna träna träna. Enda nackdelen är att jag får in så mycket klor i systemet så jag mår illa och får ännu värre magkrämpor efter.. så ofta känner jag inte att det är värt det. Någon som varit med om liknande? Eller har tips mot det?

EXTRA FOKUS FÖR KOMMANDE VECKA

Att få helt ordning på min mage och förkylning så att kroppen känns i rätt balans igen. Tillsammans med fokus på rehab för min skada på insida lår som tyvärr knappt är bättre alls. Men enligt sjukgymnasten är det inte så konstigt då senskador är långdragna.

Kram från Sofia

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s